Saturday, 21 January 2012

KOje Baru....

Assalammualaikum kepada semua kawan dan teman2 sekelian....aku dh xbekerja dengan kerajan dh sebab kontrak aku dh tamat setelah berkhidmat hampir 5 tahun...sekarang aku bekerja disebuah syarikat Konsesi Lebuh Raya...alhamdulillah keje di tempat baru nie ok...tp jauhlh tempat keje aku...di Kota Kemuning...Isteri aku pulak tengah sarat mengandung...di jangka bersalin awal bulan 3..tambah rezeki aku tahun nie...anak firs time aku keje kerajaan, nak ke-2 nie aku keje swasta...bak kata orang anak pertama anak kerajaan, anak ke-2 anak swasta...heheheheheh...awal tahun ari tu aku betulkan aircond kereta dh abis dekat 1k...pastu minggu lepas kereta aku problem...xleh start...hantar kat produa kene tukar kunci...dekat 1k jugak, sbb beli kereta second dulu...dia bagi kunci xorignal...tp pakai dekat 5 tahn jgk...terkejut orng produa tu bila aku kata aku gne kunci bukan ori dekat 5 tahun...
Baru2 nie aku baru beli tv LED jenama SHARP...aku beli pun nk pilih yg ada insurans...sekarang tv yg ada insurans jenama TOSHIBA dan SHARP....ader 5 insurans, tv pecah, dipanah petir,dicuri,dan ape tah lagi...lupe plak....sekarang inggal nk bayar bil astro jer...dh bayar bru leh tgk tv...hehehehe...rasa nk tukar beyond....sbb dh beli tv full HDkan...sekarang nie keje minggu pertama n ketiga jer...cuti raya cina nie nk siapkan rumah...pg td sebelum g keje bini aku dh warning dh balik keje jgn singgah mana2 sbb nk tolong dia kemas umah, maklumlah bini tgh sarat....oklah nnt aku smbng lg k...

wssalam...


Tuesday, 19 July 2011

Bisnes

Asalammualaikum......
hai kawan-kawan.....ari nie aku barubuat satu pamplet untuk katering fmly aku....cantik tak....klu ader saper2 nk tempah bolehlh buat nk tempah katering, fotographer, nak tempah buat brosher, pemplet untuk syarikat pun boleh...heheheheheheeh.... 

Monday, 11 July 2011

hasil KerjaKu...





Untuk Tempahan Pemplet Design...

Untuk Tempahan Pemplet Design...

Wednesday, 6 July 2011

6.7.2011 (Rabu)

Assalam,
Hari ini aku berpuasa pada bulan Syaaban dan aku bersyukur demam puteriku(Siti Qistina Azzahraa) kembali pulih mcm biasa n dia kembali ceria seperti biasa...semalam aku cuti jaga dia...puteriku nie ssh nk makan ubat...asyik xnk jer...xder cara lain melainkan campurkan ubat dalam susu dia..... opps terlupa nk bagi tau, abah,mak,boboy n amy dh balik dari umrah...aku dapat 1 Jubah ader sarong kepala...pic nnt saya upload k...Syukur dapat minum air Zam-Zam n makan buah Kurma Nabi....tapi mase mereka balik aku xdpt jemput sebab aku balik kampung di Melaka...ha cerita pasal kampung aku ader gambar kampungku...tp gambar umah lama dh xde sebab rumah lama dh runtuh sebab buat rumah PPRT....tinggal rumah bawah jer,yg atas dh xder...
Nie nk ke Pekan Nyaleh

Nie nak Ker Air Kuning

Nielh rumah Kg.halamanku...
Nielah perigi yg selalu aku mandi....      















kat kampung ayah ader bela ikan keli dalam 2 tong besar...maser banjir kat melaka ari tu rumah aku pun kena tapi xnaik sampai kat rumah cumer sampai kat kawasan perigi jer...tong ikan pun bergerak naik disbbkan banjir...Balik kg ari tu sbb anak Pokteh Merlimau wat keje kawin anak dia yg sulong....aku sampai rumah dia dalam pukul 9 lebih...ingatkan kene wat keje,bila sampai tgk dia gne katering...peh lege sikit xlah penat...pagi dia wat acara khatam al-Quran...

Sebelah kanan yang kawing (Along)
Ikan keli Nyaleh hehehehe...


Wednesday, 29 June 2011

BerTemu KKKembaLi....(29.6.2011)

Assalam,
bertemu kembali kite.....ari nie 29.6.2011 baru balik dari bayar saman wife n boboy dan bru balik selesai buat semakkan di PTGWPKL.....nk citer cikit nie...hehehehe...26.6.2011 aku masak bihun untuk 250 orng n masak nasi ayam untuk 250 orng jgk.....penat jgk masak nie...klu abah n mak  ader dh tntu dia yang akan masak..hehehehe..sbb dia g umrah....nie citer best sikit...malam 27.6.2011 aku g beli barang dapur ngan wife, abg long n kak long...bawak anak aku n danial....aku n wife duduk belakang....anak aku n danial pun duduk belakang,,,,aku ajar danial lagu orng negeri sembilan "AyaM Den LopEh oo oo" xlame kemudian tetibe anak aku nangis igatkan aper.....rupe2nyer danial dh gigit tangan anak aku sampai terkopek kulit anak aku....dia nyanyi lagu tu dia igt tangan anak aku mcm ayam....heheheheeheh...sian anak papa...lagi satu pasai ASTRO  nie...kenapelah nk naikkan harga....dahlh iklan makin bnyak...jganlh susuhkan hidup orng ramai...klu orng semua xnak pakai ASTRO mcm maner....hargailah orng dh melangan siaran tv awok.....renung2kanlh....
wsslam................