Tuesday, 19 July 2011

Bisnes

Asalammualaikum......
hai kawan-kawan.....ari nie aku barubuat satu pamplet untuk katering fmly aku....cantik tak....klu ader saper2 nk tempah bolehlh buat nk tempah katering, fotographer, nak tempah buat brosher, pemplet untuk syarikat pun boleh...heheheheheheeh.... 

Monday, 11 July 2011

hasil KerjaKu...





Untuk Tempahan Pemplet Design...

Untuk Tempahan Pemplet Design...

Wednesday, 6 July 2011

6.7.2011 (Rabu)

Assalam,
Hari ini aku berpuasa pada bulan Syaaban dan aku bersyukur demam puteriku(Siti Qistina Azzahraa) kembali pulih mcm biasa n dia kembali ceria seperti biasa...semalam aku cuti jaga dia...puteriku nie ssh nk makan ubat...asyik xnk jer...xder cara lain melainkan campurkan ubat dalam susu dia..... opps terlupa nk bagi tau, abah,mak,boboy n amy dh balik dari umrah...aku dapat 1 Jubah ader sarong kepala...pic nnt saya upload k...Syukur dapat minum air Zam-Zam n makan buah Kurma Nabi....tapi mase mereka balik aku xdpt jemput sebab aku balik kampung di Melaka...ha cerita pasal kampung aku ader gambar kampungku...tp gambar umah lama dh xde sebab rumah lama dh runtuh sebab buat rumah PPRT....tinggal rumah bawah jer,yg atas dh xder...
Nie nk ke Pekan Nyaleh

Nie nak Ker Air Kuning

Nielh rumah Kg.halamanku...
Nielah perigi yg selalu aku mandi....      















kat kampung ayah ader bela ikan keli dalam 2 tong besar...maser banjir kat melaka ari tu rumah aku pun kena tapi xnaik sampai kat rumah cumer sampai kat kawasan perigi jer...tong ikan pun bergerak naik disbbkan banjir...Balik kg ari tu sbb anak Pokteh Merlimau wat keje kawin anak dia yg sulong....aku sampai rumah dia dalam pukul 9 lebih...ingatkan kene wat keje,bila sampai tgk dia gne katering...peh lege sikit xlah penat...pagi dia wat acara khatam al-Quran...

Sebelah kanan yang kawing (Along)
Ikan keli Nyaleh hehehehe...


Wednesday, 29 June 2011

BerTemu KKKembaLi....(29.6.2011)

Assalam,
bertemu kembali kite.....ari nie 29.6.2011 baru balik dari bayar saman wife n boboy dan bru balik selesai buat semakkan di PTGWPKL.....nk citer cikit nie...hehehehe...26.6.2011 aku masak bihun untuk 250 orng n masak nasi ayam untuk 250 orng jgk.....penat jgk masak nie...klu abah n mak  ader dh tntu dia yang akan masak..hehehehe..sbb dia g umrah....nie citer best sikit...malam 27.6.2011 aku g beli barang dapur ngan wife, abg long n kak long...bawak anak aku n danial....aku n wife duduk belakang....anak aku n danial pun duduk belakang,,,,aku ajar danial lagu orng negeri sembilan "AyaM Den LopEh oo oo" xlame kemudian tetibe anak aku nangis igatkan aper.....rupe2nyer danial dh gigit tangan anak aku sampai terkopek kulit anak aku....dia nyanyi lagu tu dia igt tangan anak aku mcm ayam....heheheheeheh...sian anak papa...lagi satu pasai ASTRO  nie...kenapelah nk naikkan harga....dahlh iklan makin bnyak...jganlh susuhkan hidup orng ramai...klu orng semua xnak pakai ASTRO mcm maner....hargailah orng dh melangan siaran tv awok.....renung2kanlh....
wsslam................

Tuesday, 21 June 2011

Jam 8:41pm

assalam, selesai sudah berbuka dgn fmly mahgrib td....anakku siti qistina azzahraa dah tdo....sekarang time edit blog, biasalah bru nk berjinak2 dgn dunia blog nie...aku nk kngsi minat aku iaitu fotography....aku memiliki set kamera dslr jenis D5000 nikon....sekarang tgh nk blaja.... ade gmbr2 yg telah aku edit tp xsempat nk masukkan...ok esok aku akan hantar 2adik ipar,mak n abah mertua ker airport....sbb mereka buat umrah....esok aku akan amik gambar2 kat airport....ok time out....wssalam...

Jam 11.21am...hehehehehehe xde kojer...



assalam aku baru jer abis siap satu laporan tanah untuk penyewaan...lega sikit...alhamdulillah ari dapat jalankan ibadah puasa sunat ....rasa tenang jer...bosan jgk duduk opis nie huhuhuhhuu...atas meja pun bersepah...